Aquest any s'han fet molts passos per millorar la convivència a l'escola,
especialment a les aules d'ESO.
El comportament d'alguns alumnes havia causat cert malestar.
Aquest és el segon any que funciona la Comissió de Convivència de l’IE Ramona Calvet que integren membres de la direcció, mestres, consell escolar i AMPA. Per tal de donar suport a la comissió, l’AMPA ha contractat dos assessors externs, experts en la gestió de conflictes. La seva feina no és fer un anàlisi de com està l’escola, sinó oferir eines als membres de la comissió per tal que reflexionin sobre com es pot millorar la convivència a l’escola.
A la Comissió hi ha obert un diàleg permanent, per escoltar
les opinions i les propostes de tothom. Veure que hi ha opinions diverses fa
repensar certes maneres d’actuar i obliga a mirar de fer les coses d’una manera que beneficii tothom. Els experts vehiculen aquest diàleg i també suggereixen mètodes o sistemes de treballar que poden
anar bé a tota la comunitat escolar: alumnes, mestres i famílies.
D’aquestes sessions, per exemple, n’han sortit idees que ja
s’apliquen a les aules per avançar en la millora de la convivència. Com
el llibre de l’alumne o els tutors de referència.
Aquest any hi ha hagut una implicació molt
gran per part de tothom després d’unes denúncies que es van fer pels volts de
Nadal. Des de llavors s’ha treballat
molt en la difusió i aplicació del reglament intern de drets i deures dels
alumnes. Creiem que l’escola ha endurit les mesures de sanció cap a alumnes que
faltaven al respecte a les persones i al material comú. També hi ha hagut una
intervenció dels Mossos d’Esquadra, que han estat a les aules fent una
conferència sobre aquest tema tant a alumnes i mestres com a famílies (el resum d'aquesta xerrada la teniu explicada al blog).
Tot plegat ha contribuït a crear
un clima de major tranquil·litat, sobretot entre molts alumnes que estaven molestos amb certs companys perquè no tenen un comportament respectuós. El missatge a transmetre és que la convivència a l’escola és bona i va a millor.
Tot i això encara es poden donar situacions de nens que pateixin abusos. Fem una crida a les famílies a no esperar ni un minut a intervenir en el cas que es detecti situacions que considerin de mal tracte físic o psíquic. En aquests casos la tolerància ha de ser ZERO. El procediment ha de ser immediat, cal posar-se en contracte amb mestre i explicar el cas per posar-hi remei. Una actuació ràpida preveu i evita mals major. L’escola està posant tutors de referència per atendre aquests casos. Evidentment, el cap d’estudis, el director de l’escola, AMPA o el Consell Escolar també són altres persones o organismes a qui recorre.
*PREGUNTA. Un pare s’interessa per saber com s’actua per
tal de preveure problemes de convivència quan arriben grups nous a l’escola, a la ESO o des de la Llar d’Infants. Des de l’escola existeix un procotol per conèixer els nous alumnes que
s’atendran. Es té un contacte permanent amb les escoles del voltant,
ja sigui la Llar d’Infants Espurna o la ZER Moianès. Els professors aporten informació
acadèmica i de comportament dels alumnes que canvien de centre, en la direcció
que sigui, per millorar la rebuda dels nens i saber-ne les necessitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Vols fer un comentari?