Els dos tresorers de l'AMPA van explicar com estan els "números"
Ara mateix l'AMPA continua sanejada i amb la possibilitat de mantenir els serveis habituals de menjador, psicòloga, festes, etc... Les quotes de l'AMPA es cobren en diferents terminis. Hi ha qui ho paga d’un sol cop o bé en dues remeses. En aquest cas, a principis d’any es va cobrar el primer termini i aquest maig se’n cobrarà el segon. Sembla que tothom està pagant al dia, no hi ha problemes de morositat. Com sempre, si hi ha famílies que ho necessiten es negocien els pagaments passats o futurs.
La principal despesa continua sent el
contracte de la psicòloga. Concretament s’inverteix el 50% del pressupost anual
en mantenir aquest servei, entre la nòmina el pagament a la Seguretat Social i
la gestoria que fa els tràmits. Una
altra part de la despesa s’inverteix en pagar els dos experts en convivència.
Una altra part en les xerrades de l’Escola de Pares i Mares, en aquest cas
l’AMPA en paga la meitat. Els diners que queden s’utilitzen per poder pagar
petites inversions de material, com jocs o ordinadors, o en material per a les
festes escolars.
*PREGUNTA. Un pare planteja el fet de si és necessari gastar la meitat de
pressupost amb la psicòloga. Fa molts
anys que l’AMPA va decidir oferir aquest servei a les famílies. Malgrat que
treballa a les instal·lacions, el servei és extern. Hi ha col·laboració amb els
mestres però no està lligada a seguir la línia del claustre. S’ocupa de temes
que no estan directament relacionats amb l’aprenentatge, ja que aquests casos es
deriven a l’educadora especial de l’escola o a l’EAP, els Equips de Suport i
Assessorament Pedagògic. Avaluar la
feina de la psicòloga és una mica complicat, perquè treballa amb dades confidencials
i per tant no és fàcil per l’AMPA tenir dades objectives sobre si el servei és
bo o no. En tot cas, es basa en els comentaris que les famílies,
voluntàriament, volen fer. L’assemblea debat, doncs, sobre la conveniència de tenir aquesta figura o no. És un servei útil? És un servei majoritari? L’ajut de la psicòloga a un sol alumne beneficia a la resta de la classe? Hi ha altres necessitats? N’hi ha prou amb el temps que ve per solucionar conflictes? És eficient?
Cal tenir en compte que les retallades han afectat molt el professorat. Hi ha més alumnes per professor, les baixes es cobreixen al cap de molts dies...a la llarga sempre hi ha mancança de mestres. S’ha parlat amb direcció de la conveniència de contractar una persona de suport, que atendria les classes que s’han quedat sense mestre temporalment per malaltia, per exemple. O podria atendre la biblioteca o fer reforç d’idioma.
L’AMPA no té diners per cobrir la contractació de tant personal i s’ha de decidir quines són les necessitats prioritàries. La mateixa escola ens podrà orientar quin tipus de professionals són, ara per ara, més necessaris.
*PREGUNTA. Una mare pregunta si segueix pagant el pavelló. Doncs per ara el tema
està congelat. La qüestió és que l’escola no té un espai per fer esport que no
sigui el pati. La solució, doncs, és utilitzar el pavelló municipal, cosa que es fa
actualment a través d’un conveni
AMPA-Ajuntament. En qualsevol cas seria lògic que l’ús fos lliure, ja que les
dues instal·lacions són de propietat municipal.. Dins el conveni s’estableix
que els alumnes de l’IE es poden beneficiar de certs descomptes per fer
activitats i s’ofereix un servei gratuït de multiesports per a P3-P4-P5. Els
pares no estan d’acord en què s’hagi de pagar per fer aquesta activitat, ja que
la responsabilitat de l’ajuntament és que l’escola gaudeixi d’unes
instal·lacions esportives. I si no es tenen a l’escola ha de ser les del
pavelló. Aquest és un conveni que l’AMPA haurà de revisar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Vols fer un comentari?