dijous, 10 de juliol del 2014

QUÈ HEM FET AQUEST CURS?

  
JUNTAMENT AMB LA DIRECCIÓ I EL CLAUSTRE DE MESTRES DE L'INSTITUT-ESCOLA, HEM TREBALLAT PER TENIR UN CENTRE MILLOR. JA SABEU QUE HI HA UNES FUNCIONS DE L'AMPA HABITUALS: 

LA COMISSIÓ D'OBRES: fa un seguiment de totes les feines de manteniment que li fan falta les instal·lacions. Aquest any ha incidit, de manera especial, en la necessitat de tenir un nou edifici per a l’Institut-Escola.

LA COMISSIÓ DE MENJADOR:  procura que l’empresa que té la concessió faci un servei acurat i utilitzi productes de proximitat, atén les necessitats de les monitores, s’ocupa que la cuina tingui tot el material necessari i costeja la reparació d’avaries, fa el cobrament a les famílies per aconseguir una quota el més econòmica possible, fa el seguiment de les subvencions públiques. 

LA COMISSIÓ D'EXTRAESCOLARS: buscar extraescolars atractives i diverses, per a gustos i edats diferents. Aquest any ha intentat omplir el buit de dimecres tarda. S’ha fet natació, trapezi, arts plàstiques, escacs i anglès. Organitza el Casal d’Estiu, aquest any dedicat als Superherois.

LA COMISSIÓ DE CONVIVÈNCIA: busca eines conjuntes amb el centre per millorar en aquest aspecte. Mantenim contactes amb experts,  Benestar Social i els ajuntaments per afrontar possibles situacions de conflicte. Col·labora amb  el centre a buscar entitats on els alumnes puguin desenvolupar tasques socials, dins el programa Aula Oberta.

LA COMISSIÓ DE TRESORERIA: calcula els preus de les quotes anuals segons les necessitats de l’AMPA i cobra a les famílies. Distribueix els diners en les diferents partides: festes, xerrades, materials per al manteniment, premis, etc...

LA COMISSIÓ DE FESTES: Organitza la visita del patge, el berenar de les nadales, el dia de l’Escudella, Carnestoltes i el sopar de fi de curs. Totes aquestes festes, acompanyades de coca i xocolata per esmorzar o berenar. I tenint en compte menús aptes per a celíacs i vegetarians. Per segon any hem preparat un esmorzar col·lectiu per a les escoles de Castellterçol, Castellcir i Sant Quirze Safaja, en motiu de la lectura de contes i poemes de la Setmana Cultura.

LA COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ I PARTICIPACIÓ. Potencia l’ús del mail per comunicar-nos amb els pares. Utilitza el blog ampaieramonacalvet.blogspot.com i el full Estelet per fer difusió de les activitats organitzades al voltant de l’escola. Ja siguin del mateix centre o d’associacions del poble i rodalies. Anima als pares a participar a les festes de Nadal i fi de curs amb actuacions senzilles. Aquest any hem potenciat l’ús dels nous logos i hem instal·lat una cartellera al porxo.

LA COMISSIÓ DE LLIBRES: Busca una empresa distribuïdora de llibres escolars que tingui preus competitius i organitza la venta. Atenció! Aquest any els dies 23 de juliol i 6 de setembre!

LA COMISSIÓ DE XERRADES: En col·laboració amb el Claustre i Serveis socials, organitza l'espai de trobada per a mares i pares. Aquest any, amb una subvenció de l'Ajuntament, s'ha continuat les sessions que realitza la psicòloga Nati Dolado. I amb les subvencions de la Generalitat s'han realitzat les sessions "Créixer en família". També s'ha portat al centre l'obra de teatre "ponts de diàleg família-escola". La valoració dels participants ha estat positiva en general. 


A MÉS A MÉS, AQUEST ANY L'AMPA TAMBÉ HA DEDICAT MOLTS ESFORÇOS A TIRAR ENDAVANT ALTRES TEMES PUNTUALS QUE HA CONSIDERAT IMPORTANTS.


CONCURS LITERARI: Per tercer any s’ha organitzat, conjuntament amb els mestres, el Concurs Literari de Sant Jordi. L’AMPA busca el jurat, subvenciona els premis del concurs, i col·labora en l’acte d’entrega de llibres als guanyadors.

DIA DE L'ESCOLA: més de 140 persones han participat en aquesta jornada de treballs comunitaris per ajudar al manteniment del centre. S’han fet feines de jardineria, pintura, electricitat i lampisteria, i neteja. I s’ha construït un magnífic “bibliopati”.

EDIFICI NOU: s’ha alertat als pares de la necessitat d’aconseguir un edifici nou per a l’IE. Perquè les instal·lacions actuals estan quedant petites, velles i obsoletes. S’han fet reunions amb els tres grups de l’ajuntament per tal de consensuar un possible emplaçament. Des de la mateixa AMPA s’ha realitzat un document amb els pros i els contres de diverses opcions proposades. I s’ha convocat una Assemblea Extraordinària de pares per tal que els polítics exposessin la feina feta i els seus plans de futur a les famílies.

PAVELLÓ. Hem negociat amb l’Ajuntament la fi d’un conveni que feia que l’AMPA pagués un lloguer anual del pavelló per que l’alumnat hi pogués anar a fer activitats esportives. 


L’AMPA REPRESENTA A TOTS ELS PARES. PER AIXÒ US ANIMEM A QUE PARTICIPEU AMB NOSALTRES, APORTANT LES VOSTRES IDEES, PROPOSTES, QUEIXES O DUBTES. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Vols fer un comentari?