JUNTAMENT AMB LA DIRECCIÓ I EL CLAUSTRE DE MESTRES DE L'INSTITUT-ESCOLA, HEM TREBALLAT PER TENIR UN CENTRE MILLOR. JA SABEU QUE HI HA UNES FUNCIONS DE L'AMPA HABITUALS:
LA COMISSIÓ D'OBRES: fa un
seguiment de totes les feines de manteniment que li fan falta
les instal·lacions. Aquest any ha incidit, de manera especial, en la necessitat
de tenir un nou edifici per a l’Institut-Escola.
LA COMISSIÓ DE MENJADOR: procura que l’empresa que té la concessió
faci un servei acurat i utilitzi productes de proximitat, atén les necessitats
de les monitores, s’ocupa que la cuina tingui tot el material necessari i
costeja la reparació d’avaries, fa el cobrament a les famílies per aconseguir
una quota el més econòmica possible, fa el seguiment de les subvencions
públiques.
LA COMISSIÓ D'EXTRAESCOLARS:
buscar extraescolars atractives i diverses, per a gustos i edats diferents.
Aquest any ha intentat omplir el buit de dimecres tarda. S’ha fet natació,
trapezi, arts plàstiques, escacs i anglès. Organitza el Casal d’Estiu, aquest any dedicat als Superherois.
LA COMISSIÓ DE CONVIVÈNCIA:
busca eines conjuntes amb el centre per millorar en aquest aspecte. Mantenim contactes
amb experts, Benestar Social i els
ajuntaments per afrontar possibles situacions de conflicte. Col·labora amb el centre a buscar entitats on els alumnes
puguin desenvolupar tasques socials, dins el programa Aula Oberta.
LA COMISSIÓ DE TRESORERIA: calcula els preus de les
quotes anuals segons les necessitats de l’AMPA i cobra a les famílies.
Distribueix els diners en les diferents partides: festes, xerrades, materials
per al manteniment, premis, etc...
LA COMISSIÓ DE FESTES: Organitza la visita del
patge, el berenar de les nadales, el dia de l’Escudella, Carnestoltes i el
sopar de fi de curs. Totes aquestes festes, acompanyades de coca i xocolata per
esmorzar o berenar. I tenint en compte menús aptes per a celíacs i vegetarians.
Per segon any hem preparat un esmorzar col·lectiu per a les escoles de
Castellterçol, Castellcir i Sant Quirze Safaja, en motiu de la lectura de
contes i poemes de la Setmana Cultura.
LA COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ I PARTICIPACIÓ. Potencia
l’ús del mail per comunicar-nos amb els pares. Utilitza el blog ampaieramonacalvet.blogspot.com
i el full Estelet per fer difusió de les activitats organitzades al voltant de
l’escola. Ja siguin del mateix centre o d’associacions del poble i rodalies. Anima
als pares a participar a les festes de Nadal i fi de curs amb actuacions
senzilles. Aquest any hem potenciat l’ús dels nous logos i hem instal·lat una
cartellera al porxo.
LA COMISSIÓ DE LLIBRES: Busca una empresa distribuïdora de
llibres escolars que tingui preus competitius i organitza la venta. Atenció!
Aquest any els dies 23 de juliol i 6 de setembre!
LA COMISSIÓ DE XERRADES: En col·laboració amb el Claustre i Serveis socials, organitza l'espai de trobada per a mares i pares. Aquest any, amb una subvenció de l'Ajuntament, s'ha continuat les sessions que realitza la psicòloga Nati Dolado. I amb les subvencions de la Generalitat s'han realitzat les sessions "Créixer en família". També s'ha portat al centre l'obra de teatre "ponts de diàleg família-escola". La valoració dels participants ha estat positiva en general.
A MÉS A MÉS, AQUEST ANY L'AMPA TAMBÉ HA DEDICAT MOLTS ESFORÇOS A TIRAR ENDAVANT ALTRES TEMES PUNTUALS QUE HA CONSIDERAT IMPORTANTS.
CONCURS LITERARI: Per tercer any s’ha organitzat, conjuntament
amb els mestres, el Concurs Literari de Sant Jordi. L’AMPA busca el jurat,
subvenciona els premis del concurs, i col·labora en l’acte d’entrega de llibres
als guanyadors.
DIA DE L'ESCOLA: més de 140 persones han participat en
aquesta jornada de treballs comunitaris per ajudar al manteniment del centre.
S’han fet feines de jardineria, pintura, electricitat i lampisteria, i neteja.
I s’ha construït un magnífic “bibliopati”.
EDIFICI NOU: s’ha alertat als
pares de la necessitat d’aconseguir un edifici nou per a l’IE. Perquè les
instal·lacions actuals estan quedant petites, velles i obsoletes. S’han fet
reunions amb els tres grups de l’ajuntament per tal de consensuar un possible
emplaçament. Des de la mateixa AMPA s’ha realitzat un document amb els pros i
els contres de diverses opcions proposades. I s’ha convocat una Assemblea Extraordinària
de pares per tal que els polítics exposessin la feina feta i els seus plans de
futur a les famílies.
PAVELLÓ. Hem negociat amb l’Ajuntament la fi d’un
conveni que feia que l’AMPA pagués un lloguer anual del pavelló per que
l’alumnat hi pogués anar a fer activitats esportives.
L’AMPA REPRESENTA A TOTS ELS PARES. PER AIXÒ US ANIMEM A QUE PARTICIPEU AMB NOSALTRES, APORTANT LES VOSTRES IDEES, PROPOSTES, QUEIXES O DUBTES.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Vols fer un comentari?