dimarts, 11 de febrer de 2014

NOUS TALLERS PER A FAMÍLIES I UNA OBRA DE TEATRE PER MILLORAR RELACIONS

El dia 30 de gener es van presentar a l'escola els nous tallers de l'Espai de Trobada de Pares i Mares, organitzats per l'Institut-Escola, l'AMPA i els serveis socials de l'ajuntament de Castellterçol. Aquest curs escolar ja s'han fet unes sessions destinades a alumnes adolescents, dins el programa "Créixer en família", de la Generalitat de Catalunya.

Ara començaran dues noves ofertes, com sempre gratuïtes 
i de temàtica oberta, segons els interessos dels participants.

Per una banda, un espai per a famílies d'alumnes d'entre 3 i 6 anys, del programa "Créixer en família". Es faran sis sessions continuades els mesos de febrer i març. Més endavant, el 3 d'abril i el 8 de maig, es faran dues sessions més, assessorades per la psicòloga Nati Dolado.

L'altre espai de trobada s'adreça a les famílies amb nens d'entre 6 i 12 anys. Començarà el 27 de febrer i tindrà un a sessió cada mes, fins arribar al maig.  A la consergeria de l'escola trobareu els FULLS D'INSCRIPCIÓ i us en donaran més dades sobre els horaris. 

Per presentar aquests cursos es va aprofitar la convocatòria a la xerrada/teatre/taller que va fer l'Associació Teatre al Buit. Es tracta d'una iniciativa que pretén reflexionar sobre les relacions que s'estableixen entre l'escola i les famílies, els educadors i els alumnes, el personal tècnic i de suport, les diferents administracions, l'AMPA, etc... 
 L'objectiu és trobar maneres d'entendre's millor. 
Per això l'activitat porta el nom de "Ponts de diàleg família-escola". 



La iniciativa consisteix en una representació d'uns quaranta minuts, en la que els dos protagonistes recorden situacions viscudes a l'escola: les espectatives dels pares, les pors dels alumnes, les vivències dels mestres... 
I en acabar, moments per a la reflexió amb una pregunta clau:  
"què podem fer nosaltres per crear ponts d'entesa entre les famílies i l'escola?"


Cada família, cada mestre, cada persona, té punts de vista diferents, mirades diferents sobre allò que l'envolta. I, es clar, també sobre l'escola. I per facilitar l'entesa cal incloure totes aquestes mirades i maneres de fer. Com? 
Necessitem vies de comunicació, temps per parlar i confiança. 

Els pares han de tenir total confiança en els mestres i els mestres confiança plena en la tasca dels pares. 

És important que cadascú ocupi un lloc, tingui clar quin és i se li respecti. 
Això dona seguretat a les persones. 

L'escola ha de crear vies per integrar a totes les famílies, ha d'evitar l'exclusió per motius de comportament, llengua, costums... I les famílies han de tenir una actitud respectuosa cap a l'escola i els mestres. Perquè els nens sempre són lleials a les seves famílies. I la seva actitud depèn molt del què vegin a casa. Si la relació escola-família no és bona, l'alumne no nota. 
I llavors se'n resent l'aprenentatge. 

I respecte als mitjans. Ja sabem que l'actual crisi ens ha suposat perdre'n molts. Però l'actitud ha de ser positiva. Construïr amb el que tinguem a ma.  Hi ha molta diferència entre aquesta actitud: "cada cop tenim menys, és el què hi ha...."  i  aquesta altra:  "què tenim? I amb això què podem fer? Doncs, fem-ho!"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Vols fer un comentari?